Mândra Chic este, spunem noi, mai mult decât un brand, este un concept complex devenit stare de spirit, care a cuprins multă lume la nivel național și internațional. A început ca un mic proiect de familie, în satul Mândra, din Țara Făgărașului, a fost întreprindere socială și acum este un atelier de referință pentru tradițiile românești recuperate și reinterpretate în design modern, în cadrul Muzeului de Pânze și Povești, unde se creează zestre contemporană, sub formă de manifest cultural! Fără pretenții de absolut! Mândra Chic însemnă reuse, slow & cultural fashion, produs local, făcut pe îndelete, original și asumat, înseamnă design autentic și responsabil, lucru manual care însumează sute de ore de dichis și bună rânduială, pledoarie pentru consumul de produs românesc și susținerea micului artizan local. Mândra Chic înseamnă conceptul inovativ, introdus în anul 2009 pe piața românească, care mixează broderii, unele chiar după modele de patrimoniu, cu vorbe brodate din folclorul vechi sau contemporan. Mândra Chic înseamnă implicare în comunitățile din care face parte (Țara Făgărașului și Țara Silvaniei), sub formă de locuri de muncă, exerciții de implicare civică, burse sau ateliere de creție dedicate gratuit copiilor. Mândra Chic înseamnă proiectul internațional de călătorie “Suveica Mamei Ruța în jurul lumii”, care are în portofoliu aproape 1 milion de km. Mândra Chic însemnă colecții etnografice, de cărți poștale cu povești, suveniruri, piese de zestre contemporană, cadouri românești emblematice, educație și dezvoltare locală!
–
Mândra Chic este un brand – spirit și concept protejate, în primul rând, de legea bunului simț și alte câteva legi în vigoare. De cei 10 ani de muncă, de cele câteva mii de tricouri și piese de zestre contemporană pornite din atelierul nostru în toată lumea, de cele câteva sute de materiale de presă și fotografii inspiraționale de pe internet, sau de zecile de conferințe și evenimente la care am participat, spunând povestea noastră și îndemnând și pe alții să creeze lucruri autentice, contemporane, care să poată transmite ușor, mai departe, frânturi de tradiție și rădăcină românească. Dar putem vorbi ferm și despre o înregistrare de brand-concept la OSIM (certificat de înregistrare la Oficiul de Stat pentru Invenții si Mărci, nr 138636) Sau putem vorbi despre un drept de autor /copyright definit astfel: “Mixuri de pânze vechi și noi cu vorbe-text din cultura populară veche și contemporană (Creații fashion&souvenire realizate în premieră în România în 2009 în atelierul șezătoare Mândra Chic“ – document finalizat pe 6 mai 2015, ora 12:03:44. Certificatul final de înregistrare și documentul de criptare este, în conformitate cu prevederile legii 451 / 2004, dovadă acceptată de normele europene și românești.
––-